Hugh Howey
Alexandra Van Raab van Canstein
Sand
Amsterdam: Q, 2016
278 p.
9789021401348 (paperback)

In een post-apocalyptische criminele wereld, waarin alles wat ooit bestond is verdwenen onder honderden meters zand, krijgt zandduiker Palmer een grote opdracht die niet zonder gevaar is. Hij mist daardoor het jaarlijks familieritueel waarbij hij met zus en broers zou kamperen op de grens van Niemandsland, waar hun vader ooit verdwenen is. Er zijn geruchten over een oude stad en een beter leven over de grens, maar niemand weet er het fijne van. Een reeks spannende gebeurtenissen brengt de familie dichter bij elkaar en verandert de wereld waarin ze leven. Hugh Howey (1975) heeft met zijn veelgeprezen ‘Silo’ trilogie al bewezen dat hij originele sciencefiction kan schrijven. In ‘Zand’ schept hij een wereld waarin mensen moeten leven met constant gruis in hun mond en tientallen woorden kennen voor allerlei soorten zand. Zo is er smurrie, zijg, schuif, drab, matte, kluit en stuif. De verhaallijn is dunnetjes, maar de personages zijn goed uitgewerkt en de zandwereld zit vol verrassingen. H…Lees verder

Over Hugh Howey

Hugh C. Howey is een Amerikaanse auteur van sciencefictionboeken. Hij is vooral bekend van de Silo-serie.

Hij heeft in zijn leven veel gereisd en veel verschillende baantjes gehad en altijd in zijn vrije tijd sciencefiction geschreven.. Hij heeft zijn boeken in eigen beheer uitgegeven, na het grote succes zijn ze ook uitgegeven door een grote uitgever. De ebookrechten heeft hij wel zelf behouden. Hij woont in Jupiter in de staat Florida met zijn gezin.

Romans en novelles
  • Half Way Home (2010)
  • The Plagiarist (2011)